FAQ

Her på siden finder du svar på ofte stillede spørgsmål. Er der noget du ikke kan finde svar på skal du være velkommen til at kontakte os på kundeservice@yumbo.dk eller telefon 93 92 32 25 (Tirsdag: 12:00 – 18:00 og torsdag 10:00 – 16:00)

Levering

Leverer I til hele Danmark?

Vi leverer vores måltidskasser til hele Danmark med undtagelse af til ikke- brofaste øer.

Hvornår bliver min måltidskasse leveret?

Vi leverer vores måltidskasser hver tirsdag i tidsrummet 07-17. Er du ikke hjemme, når kassen ankommer, vil den blive placeret foran hoveddøren, hvis ikke andet er angivet i noten til levering. Du kan altid se, hvornår din næste kasse bliver leveret på din ordrebekræftelse.

Hvad gør jeg, hvis jeg bor i en aflåst opgang?

Er du ikke hjemme når kassen ankommer, vil vi prøve at ringe på hos de øvrige beboer i opgangen og som regel lykkes det at komme ind, så kassen kan blive placeret foran din hoveddør. Hvis det ikke er muligt, vil vi ringe dig op, så vi sammen kan finde et alternativt sted, hvor vi må placere kassen. Har man en dørkode bedes man skrive den på noten til levering. Ved leveringen ringer chaufføren på.

Kan jeg få sendt min måltidskasse til en anden adresse?

Du kan altid ændre din leverings adresse, hvis du f.eks. skal i sommerhus eller på ferie i Danmark. Det gøres under “min profil” under “ændre adresse” eller kan du sende os en mail med dine oplysninger og den alternative leveringsadresse.

Min kasse er ikke kommet til tiden, hvad gør jeg?

Der kan forekomme forsinkelse på leveringsdagen, er det tilfældet kan man med fordel ringe til Xpressen, opgive navn og adresse for at få mere information om leveringstidspunktet.

Xpressen tlf: 707 077 95

Du modtager altid en SMS besked fra Xpressen, når din måltidskasse er leveret til din adresse.

Bestilling

Hvordan bestiller jeg Yumbo’s måltidskasser?

Vores måltidskasser bestilles her på hjemmesiden.

Hvornår er der deadline for bestilling?

Vi har et interval på 7 dage, som går fra tirsdag til tirsdag, hvor vi samler alle bestillinger – alle ordre, der er kommet i denne periode, vil blive sendt ud tirsdagen efter.

Kan jeg prøve kassen uden at signe up til et abonnement?

Man kan altid prøve en af vores måltidskasser uden at signe up til et abonnement, man vælger blot “engangskøb”, når man vælger leveringsfrekvens.

Hvordan sætter jeg mit abonnement på pause?

Hvis du gerne vil holde pause eller springe en uge over, kan du altid ringe til os eller sende en mail til kundeservice@yumbo.dk og få hjælp. Eller du kan nemt gøre det under “min profil” under “mit abonnement” ved trykke på tasten “hold” – vær opmærksom på det skal gøres 7 dage før næste levering.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Du kan til enhver tid opsige dit abonnement – dette gøres under “min profil” under “mit abonnement” ved at trykke på tasten “annullere”. Vær opmærksom på du ikke kan opsige dit abonnement, hvis abonnementet allerede er sat på pause. I så fald skal du først aktivere abonnementet og derefter trykke på knappen “annullere”. Det skal gøre 7 dage før næste levering.

Vores måltidskasser

Hvor lang tid tager det at lave retterne i måltidskassen?

Vi har testet alle vores menuer og du skal beregne 20-30 min.

Hvad skal jeg have selv, når jeg laver opskrifterne fra måltidskassen?

Vores mål er at lave retter, som giver en autentisk asiatisk mad oplevelse og samtidig giver dig mere tid i en travl hverdag. Derfor kan vi garantere dig, at alle vores måltidskasser indeholder alle  ingredienser for at lave et nemt måltid derhjemme. Det eneste du behøver at have i køkkenet er:

  • Olie
  • Salt
  • Peber
  • Æg
  • Mel

Hvordan skal jeg opbevare råvarerne i måltidskassen?

Vi anbefaler at man sætter alle elementer i kassen på køl, så snart man har mulighed for det. Kassens indhold er pakket således, at det kan holde sig ca. 36 timer. Vi anbefaler du følger menuernes rækkefølge i vejledningen, da det er pakket efter holdbarhed til de tre dage. Hvis du vælger at skifte rundt på dagene, kan vi ikke garantere holdbarheden af dine varer.

Hvor kommer ingredienser fra?

For at sikre os at du derhjemme får den bedste og mest autentiske oplevelse, har vi sørget for at alle tørvarer kommer fra udbydere, der har specialiseret sig i asiatiske produkter fra Thailand, Vietnam eller Kina i højeste kvalitet. 80% af alt det kød, vi benytter, kommer fra dansk landbrug og vi lægger stor vægt på at støtte lokalt landbrug, det samme gør sig gældende på alle vores grøntsager, hvor ca. 50% er økologisk.

Hvad gør jeg hvis jeg har fødevareallergi?

Vi gør altid vores ypperste for at imødekomme alle behov, når vi laver vores måltidskasser. Derfor er det vigtigt for at os at vide, om der er nogle ingredienser, du er overfølsom overfor. Skriv gerne en note i din bestilling eller send os en mail på jasma@yumbo.dk, så sørger vi for, at de pågældende ingredienser vil blive erstattet.

Tager I emballage med retur?

Vi tager termo-kasser og andet emballage med retur – man placerer blot kassen ude foran sin hoveddør ved næste levering og vi har en aftale med Xpressen, at chaufføren skal tage den tomme emballage med retur.

Der er fejl eller mangler i min kasse, hvad gør jeg?

Skulle du opleve fejl eller mangler ved din levering, bedes du kontakte os via vores mail: kundeservice@yumbo.dk.

Bæredygtighed

Madspild

Vi prioriterer højt at kunne medvirke til at minimere madspild. Vi leverer alle ingredienserne målt og afvejet, så der leveres den nøjagtige mængde til de forskellige retter. Ved kun at bestille til det antal personer, der er i husstanden, er det også med til at minimere madspild.

Vores Mystery boxes

Vi tænker globalt og handler lokalt. For at undgå madspild under produktionen af madkasserne har vi skabt vores Yumbo Mystery box. Boksen indeholder overskydende grønsager og kød, som du kan afhente ved vores køkken for en fordelagtig pris hver uge. Hold øje med vores Instagram profil for yderligere information.

Emballage

Vi prøver hele tiden på at optimere vores emballage og gøre vores firma mere bæredygtigt. Vi anvender nu en ny bæredygtig emballage til alt vores kød, som leveres i de kendte Evolve bakker. De er en ny type bakker, som er lavet af 80% genbrugt plastmateriale, som kan genbruges igen og igen og er fri for tilsat farve og andre tilsætningsstoffer. De lever op til den strengeste fødevarelovgivning og beskytter indholdet fra -40 grader celcius til +220 grader celcius.